Sabtu, 5 September 2009

PELIK!

mungkin ayat tu pelik bg sesetengah orang tapi bagi aku mmg pelik. Apa yg pelik? Bercerita tentang benda berlalu yg baru berlaku. Festival teater kl kategori kanak2 adalah bahagian baru pd prtandingan kali ini. 4 kumpl. mnyertai kategori ini yg julung2 kali diadakn. Boleh dikatakan sengit juga kumpl. ini bertanding. Mungkin kali pertama di prtandingan, rata2 kumpl. mnzahirkan set yang gah dan cantik. Tapi sygnya pentas yg sekecil pentas sek. yang pernah aku guna tidak sekali sesuai dilakukan apatah lagi hanya mmpunyai satu pintu keluar masuk. Setelah berhempas pulas berlatih dan mementaskn, tiba masa yg ditggu iaitu majli pnyampaian hadiah yg diadakan mirip hari rumah terbuka aidilfitri, nasib baik malam tu tak ada hujan ribut. Silap hari bulan hadiah dibuat secara pos laju pada para pemenang. Malam pelik berlaku, tak silap dari sepuluh prcalonan hanya 2 yg KTKKL tak dapat, yg lain sume KTKKL kasi vicum. Pelik pun berlaku! KTKKL hanya memenangi tempat kedua, manakala johan dari kump. BERINGIN. Bukan kepelikan dirasai oleh aku, malah kawan2 teater yg lain pun merasai tempias malam pelik itu. Apabila ditanya pada pemikir teater yg brtanggungjwb keatas mlm pelik itu. Pemikir teater mmberi alasan, bahawa KTKKL tidak di julang johan atas faktor pnggunaan PROJECTOR dan RAKAMAN VIDEO, tak dpt vicum PENGARAH TERBAIK, SKRIP TAK KUAT ada lagi tapi aku lupa. Pnggunaan PROJ. dan RAKAMAN VIDEO dikatakan sebagai tidak kreatif jadi lepas ini jgn buat lagi, jgn melangkaui zaman. SKRIP TIDAK kuat mnjadi alasan tetapi alsan itu dapat di sangkal dgn kemenangan 8 kategori lain, lepas ini kita buat cerita dari skrip yang kuat, lakonan bangang pun tak apa.Emmm.......Cukuplah mencarut pagi2 ini. Aku mohon maaf atas tulisan yg mngarut ini. Aku hanya luahkan apa yg aku rasa. Apa yang aku terbitkan ini mmg tak ada kena mngena dengan KTKKL.Kalau nak hukum, hukum aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan